Rabu, 09 Mei 2012

Video Pengasuh Ira Si Jahanam Memukul Bayi (Kejam!)



Malaysia telah digemparkan dengan video seorang pengasuh yang bernama Ira yang telah memukul dan mendera seorang bayi di rumah pengasuh.

Video Pengasuh Ira Si Jahanam Memukul Bayi (Kejam!) | Hari ni laman sosial Facebook telah digemparkan dengan penyebaran sebuah video yang menunjukkan seorang pengasuh yang bernama Ira memukul, menendang dan menghempas seorangbayi comel yang baru belajar merangkak. Yang menjadi kekesalan ialah satu, perangai pengasuh yang bernama Ira yang sudah semacam dirasuk hantu syaitan bertanduk tiga tu, kedua ialah perakam video yang langsung tidak mengambil langkah untuk menahan perilaku Ira si jahanam tu dari mendera bayi yang tidak berdosa itu. Memang bayi tersebut mungkin ada berbuat salah sedikit. Dari pengamatan admin, kemungkinan besar bayi tersebut telah merosakkan handphone atau apa2 barang kepunyaan Ira Si Jahanam. Tetapi perlu ke mendera dan memukul bayi seperti itu. Admin turut mempunyai anak kecil. Memang tidak dapat bayangkan jika anak kecil admin diperlaku seperti itu. Diharap, pihak berkuasa dapat menyiasat dan mengambil hukuman tegas kepada tempat mengasuh itu dan perempuan jahanam yang bernama Ira itu. Kat bawah dan atas ada video kejam pengasuh bernama Ira si Jahanam di Malaysia yang memukul bayi. Nak menangis admin tengok video nih.



UPDATE 1: Ni video tahun lepas. Perempuan Ira gila ni dh kena tangkap, dlm proses perbicaraan lagi. Perempuan ni xberapa betul sgt. skg anak dia org lain yg jaga. tp anak dia dlm trauma lagi. bila ada org nk pegang, dia nangis. perempuan yg record ni dh pernah cuba halang tp kene blasah, so dia terpaksa record senyap2 dan tunjuk bukti kat polis.
UPDATE 2: Berhubung dengan penyebaran video penderaan bayi melalui media sosial,PDRM telah menerima hampir 300 aduan dan komen daripada orang ramai yang rata-rata bersimpati dan prihatin dengan nasib bayi tersebut. Untuk makluman, kes tersebut telah dilaporkan di IPD Petaling Jaya pada 29 Mei 2011 dan tangkapan telah dibuat pada hari yang sama. Pelaku merupakan ibu kandung kepada bayi perempuan yang didera. Wanita tersebut kini sedang menjalani hukuman penjara selama 18 bulan bermula pada tarikh tangkapan di bawah Seksyen 31(1) Akta Kanak-Kanak 2001.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar